Interlaken

İnterlaken

Gezimizin 3. gününde (25 Haziran 2017) sabah saatlerinde gittiğimiz Luzern'den öğlen Interlaken'e gitmek üzere ayrılıyoruz. Bu defa bineceğimiz tren bana bu yolculuğa çıkma isteği veren videoda gördüğüm manzaraları sunacak diye çok heyecanlıyım. Ve yaklaşık 1,5 saatten biraz fazla sürecek ama bize hiç de uzun gelmeyen, Luzern - Interlaken panaromik trenine biniyoruz.
Buyrun biraz da siz seyredin, bu seyahate çıkmak için sadece bu bile yeterli bir sebep bence.

Interlaken, adından da anlaşılacağı gibi, Thun ve Brietz göllerinin arasında dar bir vadide kurulmuş ve 3 farklı dağ (Eiger, Mönch, Jungfrau)  ile çevrelenmiş bir tatil kasabası. İzlediğiniz video, Luzern'den sadece İnterlaken'e gelirken görebileceklerinizi içeriyor.

Burada yapılacak çok fazla aktivite olduğundan kasaba tam bir turistik cennet. Trenler genellikle Interlaken Ost (Doğu) tren istasyonuna geliyor ve buradan genellikle doğa yürüyüşü, dağ tırmanışı yapmak için farklı trenlere aktarma yaparak dağlara doğru gidiyor turistler. Bu istasyondan Interlaken West (Batı) istasyonuna yürüyüş yaparsanız aynı zamanda şehrin merkezinden geçerek gezmiş olacaksınız. Turist Info'dan aldığımız bilgiler ışığında buradaki aktivitelere katılmak için kombine 3 günlükten başlayan biletler satılıyor. Sizin kalacağınız süreye ve ilgilendiğiniz aktivitelere bağlı olarak önerilerde bulunuyorlar.
Biz Jungfrau'ya çıkıp, buradaki dağ köylerini görmeyi istemiştik, fakat buraya gitmek için binilicek trenlerin farklı bilet gerektirmesi ve zamanımızı gölde tekne turuna katılmakla da değerlendirme isteği olunca seçimimizi tekne turundan yana kullandık.
Bu arada elimizdeki interrail biletleri, extra alacağımız tren biletlerinde 25% lik bir indirim sağlıyor idi. Göldeki tekne turu için ise başka bir ödemeye gerek olmaksızın aynı biletlerle binebiliyorduk.

Interlaken'den görüntüleri aşağıda bulabilirsiniz.

Interlaken Ost (Doğu) tren istasyonundan Interlaken West (Batı) tren istasyonuna şehir merkezinden geçerek yürüyoruz

Interlaken şehir merkezine doğru

Interlaken'i çevreleyen dağlar

Interlaken şehir merkezinden manzaralar

Ve iki göl arasında kurulmuş olan bu kasabada yapmak istediğimiz göl turunu, Thun gölü üzerinde gerçekleştirmeye karar veriyoruz.
Yaklaşık 2 saatlik bu yolculuk,  Interlaken ile Thun kasabası arasında, ve göl üzerindeki küçük küçük yerleşimlerin iskelelerine uğrayarak yani bizim çingene vapuru tabir ettiğimiz tarzda ve yandan çarklı vapurlarla gerçekleşiyor.
Aynı panaromik tren yolculuğu gibi bunda da zamanın nasıl geçtiğiniz anlamıyorsunuz.

Thun Gölü

Thun Gölünde yaptığımız turdan manzaralar

Thun gölünde yaptığımız turdan manzaralar

Göl turumuzun sonunda ulaştığımız Thun kasabasından trenle Zürih'e dönmek için önce kısa bir tren yolculuğuyla Bern'e gidiyoruz ve bir önceki akşam çok keyif aldığımız için burada akşam yemeği molası veriyoruz. Oradan da tekrar bir saatlik bir tren yolculuğuyla Zürih'teki otelimize dönüyoruz.

Ertesi günkü duraklarımız: Lozan & Montrö

Comments

Popular posts from this blog