İsviçre - Switzerland

İsviçre

İsviçre seyahati hiç aklımda yokken internette bir video görmemle aklıma düştü ve farkettim ki, Avrupa’da neredeyse gitmediğim ülke kalmamişken, İsviçre’ye gitmek hiç aklıma gelmemiş o ana kadar.

Gördüğüm video, İsviçre’nin o harükülade doğasını gösteren ve tren yolculuğundan çekilmiş bir videoydu ve ben görür görmez vuruldum.

Tüm seyahatlerimi birlikte planlayıp, birlikte yaptığımız kızım da benimle aynı fikirde olunca hemen uçak biletlerimizi aldım tabi ki kızımın iş ve tatil durumunu gözönünde bulundurarak. Yoksa bir tarih sınırlamanız yoksa çok uygun fiyatla (40% indirimli) bilet bulmanız mümkün. (Pegasus’un benim aldığım tarihe kadar olan biletlerinde 40% indirim vardı)

Ülke içindeki gezi planımızı henüz yapmadığımız için Zürih gidiş-gelişli biletimizi alıp, booking.com üzerinden de hem merkeze çok uzak olmayan hem de hesaplı olabilecek otel rezarvasyonumuzu da yapmış oldum böylece.

Gidiş günümüz yaklaşıp da, ülke içindeki gezi planımızı belirledikçe, en mantıklı ve en esnek programın, tüm konaklamayı Zürih'te yapıp, gezmek istediğimiz bütün yerlere trenlerle yolculuk yapmanın uygun olduğuna karar verdik. Birinci neden programda esnek olmak, ikinci neden de sürekli valizlerle seyahat etmek zorunda olmamaktı.
Ülkedeki tren ağı o kadar gelişmiş ve istediğiniz yere o kadar sıklıkla tren var ki, bir yere gitmenin birden fazla rotasını bulabiliyorsunuz.

Tabi, bunun için 3 günlük Swiss Interrail biletlerimizi gitmeden almak istedik ve 26 yaş altı için 90 euro, 26 yaş üstü için de 120 euro ödeyerek sınırsız kullanıma sahip biletlerimiz aldık.
Bu bileti peşpeşe günlerde kullanmak zorunda değilsiniz, sadece kullandığınız gün, bindiğiniz tüm ulaşım araçlarını yazmak zorundasınız. Tüm ulaşım araçlarını diyorum, çünkü bazı göllerdeki tekne turlarında ve şehir içi otobüs tramvay ulaşımında da geçerli.

Otel

Otelin adı iQ130, yorumlara ve konuma bakmış olamama rağmen bir Türk’e ait olduğunu ve bulunduğu sokakta barlar olduğunu bilmeden yapmıştım rezervasyonu. Bir apartmandaki daireler şeklinde hizmet veren bir otel ve resepsiyon bir üst katta ve her an açık değil. Otele vardığmızda resepsiyonu sorduk girişte gördüğümüz birine, nerden geldiğimiz sorunca “Hasan’a mı geldiniz” dedi, “yoo rezervasyanumuz var” dedik ve hala otelin sahibinin Türk olduğunu anlamadık. Bu arada bu karşılaştığımız kişi de bir Türk idi.  Neyse o sırada resepsiyonist (o Türk değildi J ) geldi ve bizi giriş işlemlerini yapmak için üst kata aldı. O sırada tanıştık sahibi olan Hasan Bey ile. Otel odaları apart otel şeklinde olduğundan ve mutfak malzemeleri de olduğundan sanırım, girişte bir depozit alma durumu olduğu belirtilmişti booking.com ama Türk olduğumuzdan mı bilmem bizden depozit almadılar.
Otelle ilgili, tek olumsuz konu varış günümüz Cuma olduğu için ilk gece barlardan gelen gürültü nedeniyle uyuma konusunda sıkıntı çektik ama diğer günler gürültü o seviyede değildi. Olumlu yönleri, mutfağının olması – en güzeli buzdolabı – ayrıca otobüs durağına çok yakın olması idi.

Sabah uçuşuyla vardığımız Zürih’e öğle saatlerinde inmiş ve otele gelmiştik.

Havaalanı içinde bindiğimiz kısa bir metro yolculuğundan da bahsetmeden geçemeyeceğim. Uçaktan indikten sonra pasaport işlemleri için tabelaları takip ederken yolun bizi bir trene çıkardığını son anda fark ettik. Bu havaalanı içinde ulaşım sağlamak için kullanılan bir kaç dakika süren tren ile yaptığımız yolculukta Alp dağlarındaki ineklerin ve çanlarının sesi bize eşlik ediyordu. Bu hoş sürpriz bizi oldukça şaşırttı.

Havaalanından günlük (ilk kullanımla başlayıp 24 saat geçerli olan) toplu taşıma biletimiz aldık.
Bununla havalanından merkeze (Hauptbahnhof) 15 dakikalık bir tren yolculuğu ile vardık.  Oradan da elimizdeki valizlerle ve zaman kaybetmemek adına (zaten 24 saatlik bilet var elimizde) bir otobüse atlayıp otele vardık. Bileti kullanmaya başlamadan önce otobüslerde veya tren istasyonlarında bulunan turuncu renkli otomatlardan damgalatmanız gerekiyor. Biz hiç kontrole denk gelmedik ama aksi olursa kaçak yolcu durumuma düşüyorsunuz. (Tek kullanımlıklar alındığı saatten itibaren geçerli olup 1,5 saatlik süresi olduğundan bunlarda damgalatma zorunluluğu yok.)

Evet otelde kısa bir dinlenme ve üstümüzü değiştikten sonra kendimizi Zürih sokaklarına attık, çünkü sadece bu günü Zürih için ayırmiştık.

Hadi hep birlikte geziye başlayalım;

1. Gün:                           Zürih
2. Gün Sabah :               Schaffhausen & Rheinfall
2. Gün Öğleden Sonra: Bern
3. Gün Sabah:                Luzern
3.Gün Öğleden Sonra:   Interlaken
4. Gün:                           Lozan & Montrö

5. Gün, (27 Haziran 2017) son günümüzde, güzel bir kahvaltının ardından otelimizden ayrılıp Zürih şehir merkezinde hediyelikler almak için biraz dolaştık. Merkez tren istasyonundan son kez trenimize binip havalanına ulaştık ve tekrar görüşmek üzere İsviçre!

İsviçre'de Yemek

Comments

Popular posts from this blog