Schaffhaosen & Rheinfall Gezisi

Gezimizin ikinci gününde (25 Haziran 2017) Avrupa'nın en büyük şelalesi olan Rheinfall'a gitmek için yola çıkıyoruz.

Schaffhausen

Rheinfall'a gitmek için Zürih merkez istasyonundan Schaffhausen kasabasına giden trene biniyoruz. Yaklaşık 45 dk'lık bir yolculukla vardığımız Schaffhausen, Rhein nehrinin kuzeyine kurulmuş Almanya sınırına yakın ve üzüm bağlarıyla çevrelenmiş bir kasaba.
Kasaba, cumbalı ve ön yüzleri boyalı gotik tarzı binaları ile günlük ve tatil gezileri için bilinen ve tercih edilen bir yer. Küçük bir şehir olduğundan gezmesi kısa sürüyor, sokaklarını dolaşarak meydanlarından geçiyoruz ve 16. yy.'dan kalma şehrin kalesi Munot'a üzüm bağları arasından çıkıyoruz. Buraya gelenlere önerim mutlaka buradan şehir manzarasını görmeleri, gerçekten tırmanacağınız yola değiyor.

Schaffhausen Binaları
Schaffhausen'de bir restorant

Schaffhausen Şehir Merkezi

Schaffhausen alışveriş caddesi

Schaffhausen Sokakları

Munot Kalesinden şehrin görüntüsü

Munot Kalesi

Kasabayı gezdikten sonra tekrar başka bir trenle Rheinfall'a geçiyoruz. İkisinin arası çok kısa olmasına rağmen ve gelirken binmiş olduğumuz tren de Rheinfall'dan geçmesine rağmen o istasyonda durmadığı için kasabaya gelip bir başka (Rheinfall'da duran) trenle şelaleye geri dönüyoruz.
Bu trenlerin geçmiş olduğu duraklar tren istasyonlarındaki panolarda çok net bir şekilde görüldüğü için hangisine bineceğiniz konusunda hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.
Ayrıca interrail uygulaması varsa telefonunuzda istasyonda değilken bile planlarınızı trenlerin saatine göre yapabilirsiniz ve çok ender de olsa interrail biletlerinizin geçmediği (operatörü farklı olduğu için) trenleri de bu uygulama sayesinde çok kolay görebilirsiniz.
Eeee teknolojinin nimetlerinden de faydalanmak lazım di mi ?

Rheinfall istasyonunda inince kendimizi yol üstüne bırakılmış gibi hissetsek de, kaleye ve şelaleye nasıl gideceğimiz konusunda hemen oradan yönlendirmeler başladığı için yalnış yerde mi indik sendromuna giremeden çıktık. :) İndiğinizde kaleyi gezmek isterseniz bir asansörle yukarı çıkıp sağdan ilerleyerek kale girişine ulaşabilirsiniz, veya asansör girişinde ve çıkışında bulunan makinelerden biletinizi alabilirsiniz. Aldığınız biletle hem şelaleyi hem de kaleyi gezebiliyorsunuz. Biz şelaleden oldukça etkilendik, bir süre manzaranın ve anın keyfini çıkarttık :) Buradan isteyenler için şelalenin aktığı bölgede farklı bot turu seçenekleri mevcut fakat biletinize dahil olmuyor bu turlar. Süresi ve türüne göre fiyatları ve adrenalin seviyeleri değişiyor :)

Schloss Laufen am Rheinfall tren istasyonu

Schloss Rheinfall (Kale) Girişi

Şelaleden karşı istasyon olan Neuhausen Rheinfall'ın görünümü

Rheinfalls - Şelale'den bir manzara

Sıradaki durağımız: Bern

Comments

Popular posts from this blog