Zürih Gezi Notları


Zürih

Gezimizin ilk günü (23 Haziran 2017) Zürih'i geziyoruz.
Eski şehir Limmat nehrinin Zürih gölü ile birleştiği yerde kurulmuş.

Toplu taşıma ile merkeze inip (Merkez istasyona)  yürüyerek parkların içinden geçip nehir boyunca yol alıp, şehir yaşamında insanları seyredebilirisiniz. 

Merkez tren istasyonuna ulaşmak üzere olan bir tramvay

Merkez tren istasyonu

Ya da yürümek istemiyorum ama şehri gezip görmek istiyorum derseniz, yine merkez istasyondan çıkar çıkmaz göreceğiniz tuk-tuk'larla da gezebilirsiniz.
Biz yürümeyi tercih ettik. :)

İstasyonun yan tarafında bulunan tuk-tuklar


Hafta içi ve mesai saatlerinde olmasına rağmen, kadın-erkek herkes rahat bir şekilde en merkezi yerde tatil modunda yaşayabiliyorlar.

Limmat Nehri

Limmat nehri üzerinde bir köprüden atlayan gençler


Nehir boyunca yüzenlere, atlayanlara veya botla nehirde dolaşanlara baka baka geriye doğru istasyon yönünde yürüyüp, ters yönde Zürih Gölüne doğru gezimize devam ediyoruz.

Bu yönde karşımıza tarihi binalar çıkıyor.

Fraumünster ve Grossmünster, nehrin iki yakasında karşılıklı olarak yer almaktadırlar.

Milattan sonra 853 yılında inşa edilmiş Fraumünster soylu Alman kadınların ikamet ettiği bir manastır olarak kullanılmış.

Limmat nehrinin bir ucundan merkeze doğru manzara

Karşı kıyıda bulunan Grossmünster - Büyük Manastır ise 16. yy.da inşa edilmiş ikiz kuleleriyle şehrin etkili mimarilerinden birisidir. Kulelere çıkıp muhteşem Zürih manzarasını seyredebilirsiniz.

Grossmünster

Zengin bir ülke olduğu bilinen bir gerçek fakat bu zenginliklerini göstermezler diye söylenir, eğer bu göstermedikleri haliyse, söyleyecek başka sözüm yok.
Araba merakım sadece ayağımı yerden kessin ve güvenli sürüş sağlasın şeklindeyken, döndüğümde bunlardan ben de istiyorum diye diye gezdim Zürih'i.
İstemekte sınır tanıma diyor evren hepsini karşılar, öyleyse ben de bu arabadan istiyorum.

Yollardan sık rastlanan bir görüntü 

Ve Zürih gölü üzerinde bir restoran.

Zürih Gölü

Biraz da göl kenarındaki havayı koklamanız ve nasıl bir yaşam sürdüklerini görmeniz için bir kaç fotoğraf daha paylaşıyorum.



Zürih Gölü - Chinese Garden 

Zürih Göl kıyısı

Zürih Gölü

Bunların dışında şehirde görebileceğiniz opera binası (aşağıdaki foto), güzel sanatlar müzesi, ulusal müze ve hayvanat bahçesi gezilecek yerler arasında. Biz az zamanda daha çok yer, doğa ve yaşamın içinde olmak amacıyla müzeleri bu gezide programımıza almadık.

Zürih Opera Binası

Bir sonraki adresimiz : Schaffhaosen & Rheinfall

Comments

Popular posts from this blog

Schaffhaosen & Rheinfall Gezisi

Bern Gezi Notları

Lozan & Montrö Gezisi